2015
20.11.

Edukacijsko putovanje Agroturizma Konavle "Tragom baštine i tradicijske kuhinje"

Edukacijsko putovanje Agroturizma Konavle "Tragom baštine i tradicijske kuhinje"

Agroturizam Konavle već devetu godinu za redom organizirao je ovakvo putovanja za lokalne poduzetnike kako bi proširili vidike i usporedili svoje potencijale i mogućnosti s drugim sličnim destinacijama te prikupili nove ideje. Ovoga puta obilazili smo zanimljive lokalitete Gorske Hrvatske i Južne Slovenije a putovanje smo nazvali „Tragom baštine i tradicijske kuhinje“.

Putovanja su odmjerena, kreativna, zabavna, na pristojnom nivou, ali i prilika za dobru zabavu i druženje što je jako bitno za održanje udruge kao društva (prijatelja). To je osnovni temelj za provođenje svih zajedničkih projekata u Konavlima u organizaciji Udruge. Kad je potrebno svi smo spremni dati svoj doprinos kako bi se određeni projekti realizirali (modernim riječnikom ovo je bio jedan dobar team building).

Obilazeći pojedine regije i lokalitete vrlo studiozno smo analizirali prednosti i nedostatke ponude (što smo i bodovanjem evaluirali) i pokušali pronaći dodirne točke te pozitivne ideje i karakteristike primjeniti u prostoru Konavala kako bismo bili još napredniji. Nakon ovog, kao i nakon svakog putovanja, nešto od prikupljenih ideja se inplementira u prostoru. (npr nakon prvog putovanja u Istru otvorili smo prvu kušaonicu ulja, izgradili mini sustave kontrolirane fermentacije mošta, a kasnije smo razvijali ponudu cikloturizma, obogaćivali ponudu smještaja i dr.).

Rezimirajući ovogodišnje edukacijsko putovanje na terenu se jasno smo moglo vidjeti da su za uspješno poslovanje turizmom u ruralnim područjima presudni:

1. Ljudski faktor (Neposredan pristup gostu gdje je najvažniji osmijeh, srdačnost i kvalitetna prezentacija obiteljskog posla) Oduševili su nas Jakljeviči i učitekljica u školi u Brodu na Kupi

2. Priča (Svaki proizvod mora imati zaokruženu priču koja je uklopljena u prostor i vrijeme i koja prodaje proizvod. Ona se mora ogledati u arhitekturi, dizajnu i promociji proizvoda. Treba napomenuti da sama njena interpretacija od strane domaćina nikako ne smije biti pretjerana jer bi mogla biti kontraproduktivna.) Matjaž nam je ispričao sjajnu priču koja može pokriti i malo lošiji proizvod kao što je Cviček.

3. Orginalnost proizvoda (Što je ponuda originalnija i drugačija od drugih manja je konkurencija, a proizvod postiže bolju cijenu i lakše nalazi tržište.) Linden Three je uspio potpuno stranu priču uklopiti u Velebit i nije nam bilo problem do njega putovati, niti u sred brda platiti kavu 27 kn

4. Ambijent (Tradicijski uređeni prostori s dušom koji mirišu na temu koju predstavljaju, topli i s primjerenim akustičnim efektima bolje privlače goste od standardnih hladnih i njemih prostora koji ne mogu oduševiti posjetitelje.)

5. Kvaliteta proizvoda koji se nudi (Domaća hrana, domaći kruh, izvorni meniji koji su drugačiji od onoga što se može naručiti bilo gdje drugdje.) Hrana u Jakljeviča je bila vrhunac ponude.

Pri kraju ovog putovanja već su se počele iznositi ideje za sljedeće, koje će biti 10o jubilarno edukacijsko putovanje Agroturizma Konavle.